Online naručivanje cveća i šta treba znati
Danas kada živimo u doba Interneta i kada se gotovo ni jedna oblast trgovine ne obavlja bez prisustva Web prodavnica, tako je i cvećarstvo i usluga isporuke cveća na adresu našla svoje mesto u virtuelnom svetu računara. Već smo pisali ranije u našim Blog tekstovima o tome kako je nastala online dostava cveća. Ovom prilikom ćemo pisati o tome na šta sve treba obratiti pažnju prilikom online poručivanja isporuke cveća na adresu.
Kada odete na neki od Internet pretraživača i ukucate ključne reči vezane za isporuku cveća i cvećare izačiće vam na desetine Web sajtova koji nude ovu uslugu. Odmah se postavlja pitanje koji od ponuđenih izabrati. Mnogi će reči da je to lako i da je dovoljno kliknuti na prvi sa liste jer ko još danas na Internet pretraživačima odlazi na drugu ili čak treču stranicu pronađenih sajtova. A da li je to pravi izbor? Šta je potrebno znati prilikom izbora Web sajta koji nudi uslugu isporuke cveća na adresu?
Proverite da li Web prodavnica ima i svoju fizičku (stvarnu) prodavnicu
Niste znali da postoje Web cvećare koje u svati ne postoje. Proverite na sajtu Web cvećare, na kontakt stranici, da li postoji upisana adresa cvećare. Ukoliko su na njoj samo brojevi telefona, i to najčešće mobilnii brojevi, ili čak nema ni njih, nego nekakva kontakt forma koja u stvari šalje mail poruku vlasniku sajta, znajte da ste na stranicama virtualne cvećare koja u stvarnom svetu ne postoji i da ćete cveće poručiti preko posrednika koji će angažovati treće lice da Vašu porudžbinu isporuči.
Proverite da li je cvećara preko čijeg sajta naručujete cveće upisana u privredni registar
Svaka prodavnica u Srbiji, pa tako i cvećare, su pravna lica koja moraju biti registrovana u privrednom registru Agencije za privredne registre. Kao takva poseduju Matični broj. Većina cvećara će na kontakt stranici ili stranici za identifikaciju upisati ovaj broj i time staviti do znanja svojim potencijalnim kupcima da su legitimni učesnici u privrednim tokovima. Na sajtu Agencije za privredne registre možete pretražiti i proveriti svaku cvećaru, unošenjem njenog imena ili matičnog broja i videti da li ta firma zaista postoji ili neko vrši nelojalnu konkureciju lojalnim cvećarama i prodaje cveće preko interneta na “crno”.
Isto tako, svaka cvećara mora posedovati poreski identifikacioni broj tzv: PIB i poslovni račun. I ove podatke možete proveriti na sajtu NBS u delu pretrage jedinstvenog registra računa.
Obratite pažnju na fotografije cvetnih aranžmana
Danas Internet obiluje divnim fotografijama cvetnih aranžmana za sve prilike. Većina tih slika su slobodne tj. ne podležu autorskim pravima i slobodne su za kopiranje i dalju upotrebu. Virtuelne cvećare najčešće koriste ovakve fotografije na svojim Web prodavnicama. Kako ćete ih prepoznati? Najčešće su to slike sa belom, neutralnom pozadinom, idealne rezolucije i besprekornog izgleda. Naravno, čuli ste za Photo Shop. Zato i izgledaju gotovo nestvarne. Da li ste poverovali da će i isporučeni cvetni aranžman biti identičan, ako jeste varate se. Opredelite se za one cvećare koje na svom sajtu nude fotografije napravljene u svojoj prodavnici ili uvek na istoj pozadini, ali jedno sigurno, uverite se da se radi o stvarnim slikama nastalim u realnom svetu. Danas većina pravih cvećara štiti fotografije svojih aranžmana zaštitnim logom svoje firme kako bi izbegli neovlašćeno kopiranje i korišćenje.
Proverite sve mogućnosti plaćanja pre nego što platite izabrani cvetni aranžman
Danas sve Web prodavnice imaju online način plačanja putem platnih kartica. To više nije ništa novo. Ali, ako Web prodavnica nudi samo ovu mogučnost i ni jednu drugu, budite obazrivi. Ukoliko ne postoji mogučnost plačanja opštom uplatnicom ili e-bankingom na poslovni racun tj. dinarski račun u banci, postoji velika verovatnoča da vlasnik te Web prodavnice nije registrovan kao pravno lice a o tome smo već prethodno govorili.
Nadamo se da smo Vam ovim savetima pomogli da kupite cveće na pravom mestu i da ćete znati ubuduće da izaberete ono što je za Vas kao kupca najpovoljnije. Ako se ne slažete sa gore iznetim stavovima, onda znajte da ćete u svakom slučaju bar platiti više nego što je realna cena naručenog cveća.